|
Úroveň znalosti první pomoci žáků základních škol
Studená, Barbora ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Úroveň znalosti první pomoci žáků základních škol Cíl: Cílem studie bylo zjistit teoretické znalosti první pomoci žáků 9. ročníku základních škol a porovnat úroveň znalostí v závislosti na druhu výuky první pomoci na jednotlivých základních školách. Metodika: Ke sběru dat bylo využito anketní šetření na šesti pražských základních školách. Výzkumu se zúčastnilo 173 žáků ve věku 14 - 15 let, z toho 76 chlapců a 97 dívek. Získaná data byla převedena z písemné do elektronické formy, zpracována v programu Microsoft Excel a sloužila jako základ pro primární analýzu dat. Ta byla dále provedena pomocí Kruskal - Wallisova testu a mnohonásobného srovnávacího testu (t-testu). Výsledky a diskuze: Kruskal - Wallisův test potvrdil, že mezi školami existuje statisticky významný rozdíl a mnohonásobný srovnávací test (t-test) prokázal, mezi kterými. Škola s možností největšího praktického nácviku první pomoci byla v anketním šetření statisticky lepší než tři z pěti testovaných základních škol. Z výsledků tedy nemůžeme potvrdit hypotézu, která předpokládá, že studenti, kteří mají možnost většího praktického nácviku první pomoci, dosáhnou v anketním šetření statisticky lepších výsledků, než studenti, kteří se učí první pomoc převážně teoretickou formou. Klíčová slova: život ohrožující stavy, bezpečnost,...
|