Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Úroveň znalosti první pomoci žáků základních škol
Studená, Barbora ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Úroveň znalosti první pomoci žáků základních škol Cíl: Cílem studie bylo zjistit teoretické znalosti první pomoci žáků 9. ročníku základních škol a porovnat úroveň znalostí v závislosti na druhu výuky první pomoci na jednotlivých základních školách. Metodika: Ke sběru dat bylo využito anketní šetření na šesti pražských základních školách. Výzkumu se zúčastnilo 173 žáků ve věku 14 - 15 let, z toho 76 chlapců a 97 dívek. Získaná data byla převedena z písemné do elektronické formy, zpracována v programu Microsoft Excel a sloužila jako základ pro primární analýzu dat. Ta byla dále provedena pomocí Kruskal - Wallisova testu a mnohonásobného srovnávacího testu (t-testu). Výsledky a diskuze: Kruskal - Wallisův test potvrdil, že mezi školami existuje statisticky významný rozdíl a mnohonásobný srovnávací test (t-test) prokázal, mezi kterými. Škola s možností největšího praktického nácviku první pomoci byla v anketním šetření statisticky lepší než tři z pěti testovaných základních škol. Z výsledků tedy nemůžeme potvrdit hypotézu, která předpokládá, že studenti, kteří mají možnost většího praktického nácviku první pomoci, dosáhnou v anketním šetření statisticky lepších výsledků, než studenti, kteří se učí první pomoc převážně teoretickou formou. Klíčová slova: život ohrožující stavy, bezpečnost,...
Zmapování znalostí laické veřejnosti o předlékařské první pomoci
VÁCHOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá problematikou znalostí poskytování první pomoci u laické veřejnosti. Její teoretická část je zaměřena na základní aspekty problematiky první pomoci. V praktické části jsou přehledně zpracovány výsledky provedeného výzkumu, které jsou následně komentovány a hodnoceny v diskuzi. Výzkumný soubor byl tvořen osobami v produktivním věku. Pro získání dat byl použit kvantitativní výzkum, realizovaný metodou dotazování, prostřednictvím techniky dotazníku. Na základě jeho vyhodnocení byly potvrzeny či vyvráceny předem stanovené hypotézy. Tyto hypotézy byly statisticky ověřeny. Z výzkumu vyplývá, že úroveň znalostí laické veřejnosti není dostatečná.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.